Krwawa rozgrywka
24 listopada 2014, 13:52Blood Sport to system do gier zanurzających, który wg twórców, zrewolucjonizuje krwiodawstwo. Krew jest pobierana od dawcy za każdym razem, gdy straci ją w grze.
Nowy trojan atakuje Androida
6 października 2014, 09:32Nowo odkryty koń trojański, który atakuje system Android, wymazuje dane z karty SD, blokuje aplikacje takie jak WhatsApp, Facebook czy Hangout oraz uniemożliwia korzystanie z domyślnej aplikacji do korzystania z SMS-ów. Sam za to wysyła co 5 sekund SMS-y do wszystkich kontaktów z książki adresowej
W USA zbudują 'stadion' dla graczy wideo
25 września 2014, 09:15W USA powstanie pierwszy „stadion” tzw. sportów elektronicznych. To ni mniej ni więcej, a miejsce, w którym będą spotykali się miłośnicy gier wideo, a ich rywalizację będą śledzili widzowie na „stadionie”.
Po ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych
4 września 2014, 08:18Po intensywnych ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych, bo pewne bakterie (pakietowce) lepiej rosną na poliestrze.
Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier
4 sierpnia 2014, 12:11Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).
Gry nie czynią gorszym
10 lipca 2014, 13:34Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo
Małpy także ulegają złudzeniu gracza
30 czerwca 2014, 13:30Małpy jak ludzie przejawiają paradoks hazardzisty, czyli błąd poznawczy i logiczny, który polega na traktowaniu zdarzeń losowych jako zdarzeń zależnych.
Gratka dla fanów Gry o tron
26 czerwca 2014, 09:24Ciesząca się niezwykłą popularnością Gra o tron może wprawić w zakłopotanie nawet największych fanów. Liczni bohaterowie podróżujący po świecie stworzonym przez George'a R. R. Martina nie ułatwiają zorientowania się w intrygach i geografii. Wspaniałą pomocą w zrozumieniu tego, kto, gdzie i w którym momencie przebywał, jest interaktywna mapa QuarterMaester.
Szympansy lepsze od ludzi
11 czerwca 2014, 15:02Japońscy i amerykańscy badacze dowiedli, że szympansy są lepsze od ludzi w podejmowaniu strategicznych decyzji w sytuacjach konfliktowych. Zwierzęta osiągnęły równowagę Nasha, czyli sytuacji, w której strategia każdego z graczy jest optymalna.
Znaleziono 'unieważnioną' majańską siedzibę władz
11 czerwca 2014, 14:50Na stanowisku Nixtun-Ch'ich' w departamencie Petén w Gwatemali odkryto majański budynek kolegialny sprzed ok. 700 lat. Znajdują się w nim ołtarze, kadzielnice oraz przedstawienia zwierząt.